• Det røde huset til nede venstre var huset til Gidsken Jakobsen. (Fagernesveien 107) Det gule murhuset som vi ser toppen av er  August Røgh's, Fagernesvien109)hvor han drev forretning. Samvirkelaget overtok butikken her tidlig på 1950. Det hvite huset foran t-v. bygde havnelos Schønning Mortensen i 1952. (Fagernesveien 111) Han bygde på samme tomta som farens hus hadde stått. Det huset ble skutt i brann i 1940. Tyskerne hadde i 1940 - 1945  ei stor kjøkkenbrakke her.Helt t.v. (Fagernesveiene 103)ser vi huset til Ole Mathisen, senere Reidar Fjellstad.  Den øverste veien het på den tiden Skogveien men etter sammenslåingen med Ankenes kommune måtte denne veien bytt navn til Moslings vei.
    Photo: Museum Nord

Det røde huset til nede venstre var huset til Gidsken Jakobsen. (Fagernesveien 107) Det gule murhuset som vi ser toppen av er August Røgh's, Fagernesvien109)hvor han drev forretni...