• Herjangen
I rute 27  ser vi Berglund, Gnr 3/7 som tilhørte Anton Pettersen. I dag er det Marianne Horn (Bylund) som eier. Rute 28 øverst ser vi muren til Asbjørn Bolstads hus, Rute 21,22 ;fjøsen til Richart Pettersen og våningshus, videre Harald Hansen Bakkejords hus, og Waldemar Gaukås, nå sønnen Alfred Gaukås sitt hus (nede i høyre hjørne på rute 22) Rute 30: Anton Pettersens naust som tilhører Anton B Jensen i dag; i rute 31 ser vi fjøsen til Harald H Bakkejord. I rute 23 nederst ser vi de innerste husene på Gn3 Bakkejord, Husene tilhører Gunnar Akselsen og Asløv Jørgensen. I rute 24 helt til venstre ser vi skolehuset i Herjangen. Det står på Gnr 4, Kragberg. Skolen ble bygget i 1895 og var i bruk som skole til 1955.Rute 29, øverst til venstre ser vi et hvitt, lite hus som  søstrene Ellen og Nina Bakkejord eide. Damene drev en "syforretning" i Dronningens gate i Narvik.
    Photo: Museum Nord
  • Herjangen
    Photo: Museum Nord

Herjangen I rute 27 ser vi Berglund, Gnr 3/7 som tilhørte Anton Pettersen. I dag er det Marianne Horn (Bylund) som eier. Rute 28 øverst ser vi muren til Asbjørn Bolstads hus, Rute...