• Herjangen. Herjangsholmen.
Bakkejord, Gnr 3. Nederst til venstre, rute 35, ses gården som Petter P. Bakkejord etablerte ca 1885. Senere drev sønnen Hagen Bakkejord gården. Etter han ble gården solgt til Anke, som senere (på 1980 tallet) solgte husene til Nils Normann. Etter Nils' død kjøpte Anne Lene Lie gården Hun bygde om fjøset og resturerte hovedhuset til gjeste- og selskapslokaler.
Til høyre i strandkanten ser vi hytta til Skoglund.
Midt i bildet er husene til Astrid og Karl Kristiansen og til Peder Kristiansen. Lenger ned i bakke (til høyre) gården til Oddrun og Rolf Ingebrigtsen.
Ovenfor husene kan vi se sommerfjøsene.
Veien somher ses, engang RV19 senere EV10, er nå stengt et stykke til venstre for blledkanten.
    Photo: Museum Nord
  • Herjangen. Herjangsholmen.
Til høyre i strandkanten ser vi hytta til Skoglund.
Ovenfor husene kan vi se sommerfjøsene.
    Photo: Museum Nord

Herjangen. Herjangsholmen. Bakkejord, Gnr 3. Nederst til venstre, rute 35, ses gården som Petter P. Bakkejord etablerte ca 1885. Senere drev sønnen Hagen Bakkejord gården. Etter ha...