• Herjangen
Rute 18: Huset til Bjarne Lund. Rute 20: Huset til Edvard Hansen. Det gamle huset og fjøset rett ovenfor tilhørte Edvard's far Aksel Hansen.  Rute 24: Huset til Erna Ludviksen. Nå døtrene Greta og Kitty. Midt i feltet ser vi fjøset til  Bertheussen. Nå er det  Roald Kristensensom driver  denne gården. Rute 26: Huset til Svein Lund. Nå Geir Akselsen.  27: Huset til Aksel Gaukås. Rute 30: Husene til Jenny Jakobsen (datteren Margrete) og Per Gudmundsen. Nå Tor Moen. Rute 31. Huset til Alf Johansen
Rute 25: Huset til Ingvart Olsen? Anton B Jensen:  Øverst i rute 33 ser vi huset til familien Per og Sara Knutsen som kom til Herjangen tidlig 1900. Før det var det Andreas Markussen som eide/bodde her.Huset er nå revet. Rute 30 (år 2009) her bor Margrete, datter til Jenny Jakobsen,  Huset til Per Gudmundsen eies nå av Laila og Tor Moen. Rute 26: eies og beboes av Geir Akselsen.
    Photo: Museum Nord
  • Herjangen
    Photo: Museum Nord

Herjangen Rute 23: Gården til Martin Pettersen Harjang.Fjøsen helt til venstre i feltet. Seinere Håkon Harjang og nå hans sønn igjen Helge Harjang. Rute 18: Huset til Bjarne Lund....