• Tømmervase i det ytre Flisfallet i Flisavassdraget i Åsnes kommune i Hedmark.  Fotografiet er tatt i motstrøms retning, mot en haug med fløtingstømmer som hadde bygd seg opp på tvers av elveløpet.  På opptakstidspunktet var vannstanden lav, så her måtte det nok både manuell rivingsinnsats og ny tilførsel av vann fra den ovenforliggende Haldammen til, om det skulle være håp om å få tømmeret videre nedover vassdraget.

Det ytre Flisfallet har et fall på drøyt seks meter over en strekning på 160-170 meter.  Elveløpet var, som fotografiet viser, steinete.  Dette disponerte naturligvis for slike haugdannelser på synkende vannstand.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Tømmervase i det ytre Flisfallet i Flisavassdraget i Åsnes kommune i Hedmark. Fotografiet er tatt i motstrøms retning, mot en haug med fløtingstømmer som hadde bygd seg opp på tve...