• "Veianlæg". "Mortenslund i Grong".  Vegdirektør Hans Hagerup Krag sitter  i midten på fremste rekke. Han ble tilsatt i Vegvesenet i 1852 og ble vegdirektør og leder av Vegdirektoratet fra 1873. Han er kjent for planlegging av mange store vegprosjekt her i landet, som Geirangervegen, Haukelivegen, Strynefjellvegen og Sognefjellvegen for å nevne noen.  Tjenestetid  i vegvesenet var fra 1852 - 1903. På bildet er han sannsynligvis  på befaring med andre vegingeniører og vegbestyrere.  Til høyre på bildet med lang pipe sitter vegingeniør/vegbestyrer Henrik Christopher Sommerschild,, med tjenestetid i vegvesenet fra 1853 - 1900. Bak sitter  daværende løytnant Klæstad, med tjenestetid i vegvesenet fra 1877 - 1892. Til venstre og bak på bildet sitter to ukjente menn med lang og kort pipe.
Bildet er illustrert i "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 8-1929, jf. "Veidirektør Hans H. Krag 9. august 1829 - 9. august 1929".
    Photo: Wilse, Anders Beer / Norsk vegmuseum

Tidligere vegdirektør Krag på trappen på Mortenslund med flere vegingeniører 1890