• Album fra 1918-1934, "Snebrøyting." I følge merking: "Postrute Opdal - Sunndalsøra. 76 km. Underholdes med 3 motorsykler 4 ganger om uken av A/S Sundal Auto Opdal Auto.  Mottatt av Svanöe 01.02.1929." Motorsykkelen er en Harley Davidson.
Fra "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr.6-1929:  "Postkjøring med motorsykkel og slede fra Opdal stasjon på Dovrebanen til Sunndalsøra vinteren 1929 - 1930." Av overingeniør Edvard Svanøe.

29.03.2016: "A/S Sundal Opdal Auto drev bilruter for passasjerer og post mellom Sunndalsøra og Oppdal. Det var viktig å holde trafikken åpen hele året av hensyn til postforbindelsen. To-tre år på slutten av 1920-tallet ble det brukt motorsykler for å få posten fram. Utover 1920-tallet ble veien utover Sunndalsfjorden utbygd, først til Ålvundfjord, så til Tingvoll og Kvisvik dit veien kom i 1931. I 1932 ble det åpnet ferjeforbindelse Kvisvik-Kristiansund og det ble gjennomgående bilrute Oppdal-Kristiansund. Selskapet endret da navn til Kristiansund-Opdal Auto (KOA)."
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Harley Davidson på postrute Oppdal - Sunndalsøra i 1929

1 comment

• A/S Sundal Opdal Auto drev bilruter for passasjerer og post mellom Sunndalsøra og Oppdal. det var viktig å trafikken åpen hele året av hensyn til postforbindelsen. To-tre år på slutten av 1920-tallet ble det brukt motorsykler for å få posten fram. Utover 1920-tallet ble veien utover Sunndalsfjorden utbygd, først til Ålvundfjord, så til Tingvoll og Kvisvik dit veien kom i 1931. I 1932 ble det åpnet ferjeforbindelse Kvisvik-Kristiansund og det ble gjennomgående bilrute Oppdal-Kristiansund. Selskapet endret da navn til Kristiansund-Opdal Auto (KOA).