• Figurativ keramisk skulptur med en naken mann som fanger en hane, på en oval base. Hovedmotivet er bevegelsen, spranget og flukten; det er et kraftfullt øyeblikk som er gjengitt. Menneskefigurens stilling er dynamisk, foroverlent, balanserende på en halv fot, med det andre beinet utstrakt bak seg; hendene griper om en flaksende, liksom kaklende fugl med vingene utslått. Leiren er ekspressivt og røft modellert, noe som forsterker flyktigheten og farten i motivet. Hvit glasur ispedd flekker av oransje, gult og rosa er uregelmessig påført det ellers uglaserte godsets grå egenfarge. Basen er uglasert.

Man Catching the Cock [Skulptur]