• Ekstraordinært amtsting (samme som fylkesting nå) da det ble vedtatt å opprette FFR. Amtstinget besto av alle ordførerne i Finnmark. Tid og sted: 14.juli 1915, Alta. Første rekke: Ordf. Iver Paulsen (Vardø), Ordf. Alb. Krane (Hasvik), Amtsutvalgsmedlem H. Rusten, Ordf. J.S. Jensen (Talvik), Amtmann Johan Rivertz, D/s konsulent James Pedersen, Amtsutvalgsmedlem L.J. Berg, Amtsutvalgsmedlem Amd. Nodland, Amtsutvalgsmedlem O. Klykken, Ordf. S. Gjestland (Vadsø), Ordf. Wm. D. Ulich (Måsøy), Viseordf. N. Pavelsen (Tana). Andre rekke: Ordf. B. Løining (Karasjok), Ordf. Alf Brodtkorb (Berlevåg), Ordf. Lilleeng (Polmak), Ordf. K. Hansen (Nord-Varanger), Ordf. Normann Pedersen (Hammerfest herred), Ordf. P. Olsen (Kistrand), Viseordf. Nils Andersen (Lebesby), Ordf. W. Johansen (Alta). Tredje rekke: Ordf. K. Buch (Kvalsund), Ordf. W. Larsen (Kjelvik), Ordf. Mathias Eriksen (Kautokeino), Ordf. A. Fosnes (Loppa), Ordf. Fr. Forberg (Gamvik), Viseordf. Andr. Bergerud (Sør-Varanger), Sekr. Frede Castberg, Ordf. K. Ivarsson (Vardø), Sekr. A.A. Trasti, Ordf. O. Eriksen (Hammerfest), Ordf. Isak Saba, (Nesseby).
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Ekstraordinært amtsting (samme som fylkesting nå) da det ble vedtatt å opprette FFR. Amtstinget besto av alle ordførerne i Finnmark. Tid og sted: 14.juli 1915, Alta. Første rekke: ...