• Søyer og lam i sauehuset til Asbjørn Haga. Noen har varmelampe hvis det er litt kaldt frem til de er tørre. Bilde 1 - 3: Spælsau. Bilde 4: NKS. Bilde 5-7: Svartfjes. Bilde 8,10, 12: Spællam (nr. 12 er "kuet", dvs. at det har blitt avlet på korte ører). Bilde 11: Fuglestadbrogete.
    Photo: Haga, Asbjørn / Jærmuseet

Søyer og lam i sauehuset til Asbjørn Haga. Noen har varmelampe hvis det er litt kaldt frem til de er tørre. Bilde 1 - 3: Spælsau. Bilde 4: NKS. Bilde 5-7: Svartfjes. Bilde 8,10, 12...