• Bilde 1) Oppland Redskapssentral. 1940 modell Saurer BT 4500 Holzgas, en tysk krigsbil med generator, muligens enhetsdiesel. Holzgas står i fronten med kjennetegn E-8685. Ved bilen står Einar Sveum. Han var utdannet smed, men ansatt som oppsynsmann på Redskapssentralen. Bildet er trolig tatt etter krigen da frontlyktene mangler nedblending. Til venstre skimtes uthuset på Brunlaug Hotel, Fåberg. Tilleggsbilder vises ved å bla med pilen.

Bilde 2) Til venstre på bildet står Einar Sveum, oppsynsmann på Redskapssentralen, og Christen Lomsdal som var tidligere avelingsingeniør i Vågåmo. Bilen bak er en Studebaker ca. 35 modell. Redskapssentralen disponerte bilen etter Lomsdal i mange år. Bilen hadde hengsling i bakant på dørene. Fotonr. NVM00F00206.

Bilde 3) Fra venstre: Bilde av Sigurd Kristiansen, Einar Sveum og Torstein Sandviken som arbeidet på Redsapssentralen. Fotonr. NVM00F00208.

Bilde 4) Torstein Sandviken, Sigurd Kristiansen og Leif Paulsen fotografert i 1933. Fotonr. NVM00F00211.

Bilde 5) Porten ved innkjøringen til Fåberg Redskapssentral er smidd av Einar Sveum. Han var utdannet smed, men ansatt som oppsynsmann på Redskapssentralen. Bjarne Sveum står ved porten på bildet. Fotonr. NVM00F00200.

1940 modell Saurer lastebil med generator på Oppland Redskapssentral på Fåberg