• Fra venstre: skipper Strands vedbu, Strands bolig, bøkker Eriksens bolig, bøkkerverksted med skur foran, Eriksens brygge med tønne-stavskjul, Hjelkrembrygga (inntil 1904 Christie-brygga). På kaia og i båten sannsynligvis medlemmer av familiene Strand og Christoffersen. Matr.nr. 482a står skrevet med blekk på papplaten over bildet. En pil er tegnet på selve bildet og peker ned på Strandhuset. Det miderste bolighuset og bøkkerbrygga kalles idag, 2008, for Woldbrygga. Brygga ytterst til høyre kalles fortsatt for Hjelkrembrygga og eier er Kristiansund kommune. De andre eiendommene eies av Nordmøre Museum. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Fra venstre: skipper Strands vedbu, Strands bolig, bøkker Eriksens bolig, bøkkerverksted med skur foran, Eriksens brygge med tønne-stavskjul, Hjelkrembrygga (inntil 1904 Christie-b...

1 comment

• Det ligger en skrivefeil i bildeteksten foran. Her var det ikke noe "torvskjul", men et stavskjul.