• Bilferge og rutebåt ved Storkaia på Kirkelandet i Kristiansund. Bildet er tatt fra Piren mot Storkaia. Bildet viser bilferja "Geiranger" som ble bygget ved Trondhjems Mekaniske Verksted i 1937 og satt i trafikk mellom Geiranger og Hellesylt. Bildet er sikkert tatt på turen fra Trondheim og sørover.
(Info fra Magnar)   -- Dampskipet nærmest på bildet er D/S Ternen. Tidligere eid av Nordre Søndmøre Dampskipsselskab
(info: Arnfinn Herkedal). --

Bilferge og rutebåt ved Storkaia på Kirkelandet i Kristiansund. Bildet er tatt fra piren mot Sørsundet. Ferga ser ut til å være B/F”Geiranger” til Møre og Romsdals Fylkesbåter flaggsmykket ved kaia og bildet er sansynligvis fra 1937, da den ble levert fra Trondhjems mek. Verksted i Trondheim. Rutebåten foran ferga tilhørte også samme rederiet. Bak B/F”Geiranger” ligger det også noen båter blant annet en til fra samme rederiet. Til venstre ses Innlandet med bryggene. (Peter Storvik) Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Bilferge og rutebåt ved Storkaia på Kirkelandet i Kristiansund. Bildet er tatt fra Piren mot Storkaia. Bildet viser bilferja "Geiranger" som ble bygget ved Trondhjems Mekaniske Ver...

5 comments

• Bildet viser bilferja "Geiranger" som ble bygget ved Trondhjems Mekaniske Verksted i 1937 og satt i trafikk mellom Geiranger og Helesylt. Bildet er sikkert tatt på turen fra Trondheim og sørover.
  • Dampskipet nærmest på bildet er D/S Ternen. Tidligere eid av Nordre Søndmøre Dampskipsselskab