• Dette er ikke Algea, men fisketørkings-anlegget til A/S Vikan (den nye delen til høyre). Like til høyre for denne delen, på "pynten", ble arbeidet  med de aller første delene av Vestbase startet, i 1979. (Info: Bjørn Brevik 2018) -  Flyfoto fra Nordlandet i Kristiansund.  Øverst til høyre i bildet kan man se Skorpa, og øverst til venstre i bildet ser man Gomalandet. Bildet er datert 11. juli 1962. Fra Nordmøre Museums samlinger. Tilleggsinfo: Dette er Anlegget, opprinnelig tilhørende Vikan AS. Senere holdt "Myra (plast) båt" til her, inntil utbyggingen av Vestbase. Myra båt holder nå (2012) til hos Oss-Nor AS i Omagata ved innseilingen til Marcussundet. Algea AS har "alltid" holdt til utenfor bildets venstre kant, ved krysset Fostervoldsgt x Omagata (Omagataa 78). Her er også den vestre nedkjøringen til Vestbase.

(Informant: Tor Arne Skålvik.)
    Photo: Nordmørsmusea

Dette er ikke Algea, men fisketørkings-anlegget til A/S Vikan (den nye delen til høyre). Like til høyre for denne delen, på "pynten", ble arbeidet med de aller første delene av Ve...

2 comments

• Dette er ikke Algea, men fisketørkings-anlegget til A/S Vikan (den nye delen til høyre). Like til høyre for denne delen, på "pynten", ble arbeidet med de aller første delene av Vestbase startet, i 1979.