• "Alle FWD-biler som skulle leveres til fylkene før krigen skulle testes av Veidirektørkontoret før levering. Testen ble ofte foretatt av overingeniør Veidal, (Veidal kan være Weydahl, Thorleif, avdelingsingeniør, Oslo) og besto i å kjøre bilene med full last fra Bjerke Travbane ned mot Sinsen-krysset. Håndbremsen ble da slått på under toppfart. Merkelig nok tålte bilene også dette. Bilde tatt utenfor Veidirektørkontoret i Swensens gate."I følge merking i album.
    Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum
    Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum