• Bildet er fra hovedveiene rundt i Vest-Agder vinteren 1937. Store snømengder. Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 3-1937. "De vanskelige sneforhold på Sørlandet i år". Av avdelingsingeniør T. Backer. Se vedlegg i Nedlastinger.

31.03.2017: "Bildet er tatt 200 meter ovenfor fyllinga på Utsikten i Kvinesdal på vei østover og plassen heter Skohauen, det var her kirkefolket skiftet over til fine sko og gikk ut av treskoene. "

"Det andre bilde som er samlet sammen med bilde overfor nevnt, er tatt på samme sted ved Skohauen overfor Utsikten i Kvinesdal, og viser 2 personer og bil, fotograf Colbjørnsen har møtt en bil på smal vei. Vinteren 1937-38."
    Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

Store snøforhold på Utsikten i Kvinesdal 1937

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

2 comments

• Bilde er tatt 200 m ovenfor fyllinga på Utsikten i Kvinesdal på vei østover og plassen heter Skohauen,der var her kirke folket skifta over til fin sko og gikk ut av treskoa.