• DEMAG ML15, diesel drevet lokomotiv, toakslet med to hjul på hver aksling. Akselavstand er 80 cm. Beregnet på skinnegang med sporvidde 60 cm. Har vært malt om, fargen er grå (tilsvarende opprinnelig farge). Motoren er en en-sylindret vannavkjølt vertikalmotor som yter 15 Hk og har en hastighet fra 4,5 til 14,5 km/t. Strømsystemet er 12 volt. Lokomotiver har kjededrift-veivstang overføring til hjulparet i front.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • DEMAG ML15, diesel drevet lokomotiv, toakslet med to hjul på hver aksling. Akselavstand er 80 cm. Beregnet på skinnegang med sporvidde 60 cm. Har vært malt om, fargen er grå (tilsvarende opprinnelig farge). Motoren er en en-sylindret vannavkjølt vertikalmotor som yter 15 Hk og har en hastighet fra 4,5 til 14,5 km/t. Strømsystemet er 12 volt. Lokomotiver har kjededrift-veivstang overføring til hjulparet i front.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • DEMAG ML15, diesel drevet lokomotiv, toakslet med to hjul på hver aksling. Akselavstand er 80 cm. Beregnet på skinnegang med sporvidde 60 cm. Har vært malt om, fargen er grå (tilsvarende opprinnelig farge). Motoren er en en-sylindret vannavkjølt vertikalmotor som yter 15 Hk og har en hastighet fra 4,5 til 14,5 km/t. Strømsystemet er 12 volt. Lokomotiver har kjededrift-veivstang overføring til hjulparet i front.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • DEMAG ML15, diesel drevet lokomotiv, toakslet med to hjul på hver aksling. Akselavstand er 80 cm. Beregnet på skinnegang med sporvidde 60 cm. Har vært malt om, fargen er grå (tilsvarende opprinnelig farge). Motoren er en en-sylindret vannavkjølt vertikalmotor som yter 15 Hk og har en hastighet fra 4,5 til 14,5 km/t. Strømsystemet er 12 volt. Lokomotiver har kjededrift-veivstang overføring til hjulparet i front.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • DEMAG ML15, diesel drevet lokomotiv, toakslet med to hjul på hver aksling. Akselavstand er 80 cm. Beregnet på skinnegang med sporvidde 60 cm. Har vært malt om, fargen er grå (tilsvarende opprinnelig farge). Motoren er en en-sylindret vannavkjølt vertikalmotor som yter 15 Hk og har en hastighet fra 4,5 til 14,5 km/t. Strømsystemet er 12 volt. Lokomotiver har kjededrift-veivstang overføring til hjulparet i front.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • DEMAG ML15, diesel drevet lokomotiv, toakslet med to hjul på hver aksling. Akselavstand er 80 cm. Beregnet på skinnegang med sporvidde 60 cm. Har vært malt om, fargen er grå (tilsvarende opprinnelig farge). Motoren er en en-sylindret vannavkjølt vertikalmotor som yter 15 Hk og har en hastighet fra 4,5 til 14,5 km/t. Strømsystemet er 12 volt. Lokomotiver har kjededrift-veivstang overføring til hjulparet i front.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • DEMAG ML15, diesel drevet lokomotiv, toakslet med to hjul på hver aksling. Akselavstand er 80 cm. Beregnet på skinnegang med sporvidde 60 cm. Har vært malt om, fargen er grå (tilsvarende opprinnelig farge). Motoren er en en-sylindret vannavkjølt vertikalmotor som yter 15 Hk og har en hastighet fra 4,5 til 14,5 km/t. Strømsystemet er 12 volt. Lokomotiver har kjededrift-veivstang overføring til hjulparet i front.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • DEMAG ML15, diesel drevet lokomotiv, toakslet med to hjul på hver aksling. Akselavstand er 80 cm. Beregnet på skinnegang med sporvidde 60 cm. Har vært malt om, fargen er grå (tilsvarende opprinnelig farge). Motoren er en en-sylindret vannavkjølt vertikalmotor som yter 15 Hk og har en hastighet fra 4,5 til 14,5 km/t. Strømsystemet er 12 volt. Lokomotiver har kjededrift-veivstang overføring til hjulparet i front.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum

Lokomotiv

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

You have unsaved changes.

Are you sure you want to leave this page?

Share to