• Motorsag av typen Jo-Bu 93 beregnet for en person, enmannssag, med  sverd og kjede. Saga har påmontert barkstøtte. 

Registrator har ikke sikre opplysninger, men antar at kjedet (skolvtannkjedet) og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Sverdet har utvendig styring der sagkjedets drivlenker ligger parvis på hver side av en styrelist på midten av sverdet. Sverdet er utsyrt med utskiftbar endetrinse (topptrinse). 

Jo-Bu 93 var den første Jobu-modellen med membranforgasser. Saga har ikke direktedrift, men manuell innkobling og utkobling av kjedet / clutchen med et håndtak plassert rett bak den fremre håndtaksbøylen.    

Tekniske spesifikasjonener:
Sylindervolum: 93  kubikkcentimeter.
Ytelse: 4 hestekrefter 
Vekt: 11,5 kg
Kjedehastighet: 10,2 m/sek
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu 93 beregnet for en person, enmannssag, med  sverd og kjede. Saga har påmontert barkstøtte. 

Registrator har ikke sikre opplysninger, men antar at kjedet (skolvtannkjedet) og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Sverdet har utvendig styring der sagkjedets drivlenker ligger parvis på hver side av en styrelist på midten av sverdet. Sverdet er utsyrt med utskiftbar endetrinse (topptrinse). 

Jo-Bu 93 var den første Jobu-modellen med membranforgasser. Saga har ikke direktedrift, men manuell innkobling og utkobling av kjedet / clutchen med et håndtak plassert rett bak den fremre håndtaksbøylen.    

Tekniske spesifikasjonener:
Sylindervolum: 93  kubikkcentimeter.
Ytelse: 4 hestekrefter 
Vekt: 11,5 kg
Kjedehastighet: 10,2 m/sek
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu 93 beregnet for en person, enmannssag, med  sverd og kjede. Saga har påmontert barkstøtte. 

Registrator har ikke sikre opplysninger, men antar at kjedet (skolvtannkjedet) og sverdet som er montert på denne saga er Jobus egen konstruksjon. Sverdet har utvendig styring der sagkjedets drivlenker ligger parvis på hver side av en styrelist på midten av sverdet. Sverdet er utsyrt med utskiftbar endetrinse (topptrinse). 

Jo-Bu 93 var den første Jobu-modellen med membranforgasser. Saga har ikke direktedrift, men manuell innkobling og utkobling av kjedet / clutchen med et håndtak plassert rett bak den fremre håndtaksbøylen.    

Tekniske spesifikasjonener:
Sylindervolum: 93  kubikkcentimeter.
Ytelse: 4 hestekrefter 
Vekt: 11,5 kg
Kjedehastighet: 10,2 m/sek
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Motorsag

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits
Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to