• Strandparti i nærheten av Lillehammer lense, nærmere bestemt ved Leirvika nord for Vingnes, tidlig på 1900-tallet.  Fotografiet er tatt fra ei grasbevokst strand ved ei lita vik.  På stranda ligger ei fiskeruse ikke langt fra det stedet hvor fotografen har stått.  Videre nedover ligger det tømmerstokker, noe som tyder på at tømmerfløterne ennå ikke hadde gjennomført sin sluttrensk.  I forgrunnen til høyre er det en bratt bakkekam med lauvskog.  Lengre nede i vassdraget skimtes en flatere landtange med litt trevegetasjon på.  Til venstre for den igjen skimtes noe av Lillehammer lense.  I bakgrunnen ligger Søkkehaugen.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Strandparti i nærheten av Lillehammer lense, nærmere bestemt ved Leirvika nord for Vingnes, tidlig på 1900-tallet. Fotografiet er tatt fra ei grasbevokst strand ved ei lita vik. ...

1 comment

• Dette er Leirvika nord for Vingne. Søkkehaugen sees i bakgrunnen