• Interiør fra flisloftet ved Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark. Hit ble flisa løftet fra det tilstøtende hoggerirommet ved hjelp av en koppelevator.  Flisa ble lagret her på loftet, inntil kokerne skulle fylles opp igjen. Til venstre ses flislederen som tok i mot flisa og brakte den videre inn i rommet. Ved å skråstille en planke over denne,ble flisa sopt ned i ønsket sted i siloen. Jernhjulet gav kraft til lederen via ei balatareim fra hovedakslingen.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Interiør fra flisloftet ved Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark. Hit ble flisa løftet fra det tilstøtende hoggerirommet ved hjelp av en koppelevator. Flisa ble lagr...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.