• Grunnarbeid i forbindelse med bygginga av Geithusfoss kraftverk på Modum i Buskerud.  Vi ser ei utsprengt sjakt i et berg.  Ei beltegående kran står på en «tømmerflåte» på ei hylle til venstre for det djupe bruddet.  Fra denne posisjonen kunne den trolig hente opp steinblokker, som antakelig ble lastet over på en dumper som vi så vidt skimter planet på bak en bergnabb til venstre i bildet.  Dette fotografiet ble tatt 13. juni 1960.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Grunnarbeid i forbindelse med bygginga av Geithusfoss kraftverk på Modum i Buskerud. Vi ser ei utsprengt sjakt i et berg. Ei beltegående kran står på en «tømmerflåte» på ei hylle...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits