• Boring med pressluftbor, som forberedelse til sprenging av fjell i forbindelse med bygginga av Geithusfoss kraftverk på Modum i Buskerud.  I dette tilfellet bores det på ei bergflate over bakken, muligens på det stedet der det skulle sprenges ut tomt for stasjonsbygningen.  To karer betjente bormaskiner som var montert på stativstenger.  En tredje mann gikk, med ryggen mot fotografen, mellom borslangene, oppover den samme bergflata.  De tre karene skal ha vært Egil Ranheim, Torbjørn Formoe og Karl Sønsteby.  Førstnevnte ble seinere mangeårig ordfører i Modum kommune.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

«Ranheim, Formoe og Sønsteby i arbeide med den nye bormaskin»

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits