• Fra bygginga av Geithus Bruk på Modum i Buskerud.  Bildet, som er sammensatt av to opptak, er tatt fra den søndre enden av det som skulle bli fabrikkområde.  Fotografiet viser hvordan man på dette tidspunktet, 24. mai 1965, hadde forskalet og støpt fundamenter for en del søyler langs den ene langveggen.  Ved den motsatte langveggen og gavlveggen ser vi at det er forskalet for veggmurer.  Bakenfor byggeplassen ses et bolighus samt en del furuskog.  Geithus Bruk var en virksomhet som kjøpte tømmer for barking og flishogging.  Flisa ble levert til Skotselv Cellulosefabrikk i Øvre Eiker.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra bygginga av Geithus Bruk på Modum i Buskerud. Bildet, som er sammensatt av to opptak, er tatt fra den søndre enden av det som skulle bli fabrikkområde. Fotografiet viser hvor...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits