• Fra opparbeidinga av tomteareal for Geithus Bruk på Modum i Buskerud. Dette bildet er sammensatt av to opptak, som begge er gjort i begynnelsen av april 1965. Da hadde man begynt å planere det arealet hvor industrihallen skulle reises. En del stein er samlet langs arealets ytterkant. Til venstre i bildet ligger et bolighus. Miljøet er ellers preget av skog.  Geithus Bruk var en virksomhet som kjøpte tømmer for barking og flishogging. Flisa ble levert til Skotselv Cellulosefabrikk i Øvre Eiker.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra opparbeidinga av tomteareal for Geithus Bruk på Modum i Buskerud. Dette bildet er sammensatt av to opptak, som begge er gjort i begynnelsen av april 1965. Da hadde man begynt å...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits