• Byggearealet for Geithus Bruk på Modum i Buskerud, fotografert i april 1965.  Dette er en fotomontasje, sammenlimt av to opptak omtrent ved en telegrafstolpe, som vi ser overenden av i forgrunnen. Bakenfor er det en forholdsvis stor grasvoll med en allé til høyre.  Lengre framme ser vi et areal som er planert, til dels med forholdsvis grov stein, antakelig etter sprenging.  Her skulle industrihallen reises med omliggende tomter.  I bakgrunnen ser vi Øståsen med Vikersundbakken som ei lys stripe i den skogkledde lia til venstre. Fotografiet er tatt fra vest mot øst.  Geithus Bruk barket tømmer og hogg virket til flis, som ble levert til Skotselv Cellulosefabrik, som i sin tur leverte cellulose, blant annet til Drammenselvens Papirfabrikker.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Byggearealet for Geithus Bruk på Modum i Buskerud, fotografert i april 1965. Dette er en fotomontasje, sammenlimt av to opptak omtrent ved en telegrafstolpe, som vi ser overenden ...