• En parsell av fylkesvegen mellom Geithus og Vassbunn på Modum i Buskerud.  Fotografiet er tatt fra nord mot sør den 27. november 1961.  Vi ser en gruset vegbane som er stengt et stykke framfor fotografen.  Foran sperrebukken tar det av en sideveg, muligens en provisorisk omkjøringstrasè.  I vegbanen bak sperrebukkene skimter vi en maskin, antakelig en beltegående gravemaskin.  Langs vegen ligger det også hus, to av arbeiderboligene hvor det bodde ansatte ved Drammenselvens Papirfabrikker.  I det bergrike landskapet vokser det furutrær.  Fotografiet ble antakelig tatt i samband med at det skulle bygges kranbane for tømmer fra Bergsjø til det planlagte industrianlegget Geithus Bruk i dette terrenget.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

"Dr.elven - forbindelse med Nyanlegg"

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits