• Fra fylkesvegen mellom Geithus og Vassbunn på Modum i Buskerud.  Fotografiet er tatt i sørlig retning vinterstid i 1962.  Vi ser en brøytet vegbane der det kom et barn på spark mot fotografen.  Vegen går gjennom et landskap der det vokste spredte gran- og furutrær.  Bak noen av disse trærne, til høyre i bildet, ser vi en av arbeiderboligene til Drammenselvens Papirfabrikker.  Lengre inne i bildet skimtes nok en arbeioderbolig.  I bakgrunnen ser vi Glomsrudkollen på Øståsen (Drammens nordmark).  Fotografiet ble antakelig tatt i samband med at det skulle bygges kranbane for tømmer fra Bergsjø til det planlagte industrianlegget Geithus Bruk i dette terrenget.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra fylkesvegen mellom Geithus og Vassbunn på Modum i Buskerud. Fotografiet er tatt i sørlig retning vinterstid i 1962. Vi ser en brøytet vegbane der det kom et barn på spark mot...