• Frilandsarealer for skogplanteproduksjon ved Ritland planteskole i Suldal i Rogaland.  Fotografiet er tatt fra en veg.  De flate jordene Rogaland Skogselskap leide til skogplanteproduksjon er skilt fra vegen ved hjelp av et nettinggjerde.  Ved enden av det oppdyrkete arealet står en lang, lav bygning i bordkledd bindingsverk med slakt saltak.  I årsmeldinga til Rogaland Skogselskap fra 1948 er bygningen omtalt slik: "I planteskulen er ført opp ei brakke med kontorrom, spiserom og rom for reiskap, for pakking m. m. ".  Eksteriøret og materialbruken minner mistenkelig om "tyskerbrakkene", som det ble oppført mange av under 2. verdenskrig, like før Ritland planteskole ble etablert.  Til venstre for brakka, mot vegen, er det ei flaggstang der det er heist et norsk flagg.  I bakgrunnen et berg med spredt skog.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Frilandsarealer for skogplanteproduksjon ved Ritland planteskole i Suldal i Rogaland. Fotografiet er tatt fra en veg. De flate jordene Rogaland Skogselskap leide til skogplantepr...