• Landskapsfotografi fra eiendommen Fisketjørn i Suldal i Rogaland, der skogselskapet i fylket midt i 1950-åra fikk overta en gard med sikte på å bruke jordvegen til skogplanteproduksjon.  I forgrunnen skimter vi tverrgående furer i åkeren.  Dette er gangvegene mellom de drøyt meterbrede, lange plantesengene.  Arealet med plantesenger er omgitt av et lavt nettinggjerde, og med en del lauvtrær i grensesonen mot bakenforliggende åkrer.  Lengre bak skimtes et par gardstun.  Bak disse tunene igjen går den flate, oppdyrkete slettelandskapet over i åser og berg med spredt skogvegetasjon.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Landskapsfotografi fra eiendommen Fisketjørn i Suldal i Rogaland, der skogselskapet i fylket midt i 1950-åra fikk overta en gard med sikte på å bruke jordvegen til skogplanteproduk...