• Åkerareal med plantesenger på eiendommen Fisketjørn i Suldal i Rogaland.  Her fikk Rogaland Skogselskap i midten av 1950-åra overta en gard med sikte på skogplanteproduksjon.  Fotografiet viser de lange, rette plantesengene med mellomliggende gangstier, som ble brukt blant annet under luking og planteopptak.  Fotografiet er antakelig tatt på et førsteårsfelt, der de fire sengene til høyre nettopp var tilsådde og hadde fått et dekke av sand (nedmylding).  Arealet med plantesenger er omgitt av et nettinggjerde.  I forgrunnen helt til høyre ser vi deler av en traktortilhenger.  I bakgrunnen er det bratte fjell med litt skog i slakere soner og revner, og med snøflekker på de høyeste toppene.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Åkerareal med plantesenger på eiendommen Fisketjørn i Suldal i Rogaland. Her fikk Rogaland Skogselskap i midten av 1950-åra overta en gard med sikte på skogplanteproduksjon. Foto...