• Arbeid i skogplanteskolen på Fisketjørn i Suldal i Rogaland våren 1958.  Fotografiet er tatt på et flatt oppdyrket sletteland med lange, drøyt meterbrede plantesenger.  Ved de tre nærmeste sengene arbeider det ni personer, som antakelig tar opp planter.  De fleste av arbeiderne er kvinner som sitter bøyd eller på kasser, antakelig for å kunne løfte barrotplantene varsomt opp og plasser dem under fuktig dekke i medbrakte plantekasser.  Til høyre for arealet med plantesenger går en veg mot et noen hus i bakgrunnen.  Bakenfor det oppdyrkete slettelandet reiser det seg bratte berg med spredt trevegetasjon.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Arbeid i skogplanteskolen på Fisketjørn i Suldal i Rogaland våren 1958. Fotografiet er tatt på et flatt oppdyrket sletteland med lange, drøyt meterbrede plantesenger. Ved de tre ...