• Torgrim Mork på dekket av slepebåten Triset.  Vi ser noe av fordekket, styrhuset (med rød jolle på taket).  I bakgrunnen ligger et tømmerslep på vannet.  Fotografiet skulle forakres ved land på Hjellevannet, ved den såkalte Damfossen, i påvente av at en kollega fra Skiensvassdragets fellesfløtingsforening med en mindre båt kom for å hente kortere lenker med tømmer for slusing gjennom Skien sluse til det nedenforliggende Bryggevannet og papirfabrikken Union.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Torgrim Mork på dekket av slepebåten Triset. Vi ser noe av fordekket, styrhuset (med rød jolle på taket). I bakgrunnen ligger et tømmerslep på vannet. Fotografiet skulle forakre...