• Fra Skiensvassdragets fellesfløtningsforenings utislagsplass på Nesøya ved Notodden.  Fotografiet viser utislag av buntet tømmerlass fra en 32 tonns gaffeltruck.  Den digre, gule kjøredonigen med et tømmerlass i "klørne" er på veg mot utislagsrampa, et skråplan som består av parallelle stålskinner, og som fører ned mot vannkanten.  Bunten skal slippes nedover på disse skinnene.  Deretter samles og bindes denne og andre bunter sammen til et større slep.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Fra Skiensvassdragets fellesfløtningsforenings utislagsplass på Nesøya ved Notodden. Fotografiet viser utislag av buntet tømmerlass fra en 32 tonns gaffeltruck. Den digre, gule k...