• Portrett av ingeniør og direktør Johs. B. Knobel, som var formann i De norske Papirfabrikanters Forening fra 1949 til 1951.  Knobel er iført svart dressjakke, kvit skjorte og stripete slips.  Da fotografiet ble tatt var han antakelig en mann i 60-årsalderen med grått hår som var greid mot høyre.

Johs. B. Knobel ble utdannet ved Horten tekniske skole.  Etter endt utdanning arbeidet han en periode ved Borregaard fabrikker i Sarpsborg, før han reiste til Tyskland, der han hadde ingeniørstillinger ved fabrikker i Bayern, Schlesien og Würtemberg.  I 1919 kom Knobel tilbake til Norge, der han først var fabrikkbestyrer på Katfos Fabrikker i 8 år.  Deretter hadde han en tilsvarende stilling på Skotselv Cellulosefabrik, inntil han i 1938 ble administrerende direktør ved Hunsfos Fabrikker. Knobel gikk av med pensjon da han fylte 67 år i 1956.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

«JOHS. B. KNOBEL Formann 30. mai 1949 - 15. juni 1951»

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits