• Fra Bergsjø på Modum i Buskerud.  Fotografiet er tatt nedenfor Bergsjø hengsle eller "Delinga", som dette lenseanlegget også ble kalt lokalt.  Fotografen har stått på ei steinete strand og fotografert tømmerstokker som flyter på et blankt vannspeil.  En kjede av lensestokker som er lagt parallelt med stranda noen meter fra land forebygger at virket setter seg fast.  Til venstre i bildet ses en liten holme med en del furutrær og en stolpe med elektriske ledninger.  I bakgrunnen ser vi Disenåsen, der Vikersundbakken framtrer som ei kvit stripe i skogvegentasjonen.  Fotografiet ble tatt en grå høstdag i 1952.
    Photo: Skjelbred, Harry / Anno Norsk skogmuseum

Fra Bergsjø på Modum i Buskerud. Fotografiet er tatt nedenfor Bergsjø hengsle eller "Delinga", som dette lenseanlegget også ble kalt lokalt. Fotografen har stått på ei steinete s...

Stempel m. blyantinnskrifter på baksida av kopien:

Arkivplass og nr. : D-2-1-14
Nr. på film: 18