• Fire generasjoner samlet utenfor stuebygningen på Kongsvik i Hornindal i Sogn og Fjordane.  Skogvokter Peder E. Kongsvik (1867-1943) er markert med et svart tusjkryss som nummer to fra venstre.  Til venstre for ham står antakelig faren hans, Elling Pedersen Kongsvik (1831-1917), og til høyre mora Anne Andersdatter Kongsvik (1830-1920).  Nummer fire fra venstre er Peders svigersønn, Steffen Hatlelid (1889-1966), som var lærer og etter hvert også overtok gardsbruket på Kongsvik.  Deretter følger hans kone (Peders datter) Synnøve Oline Hatlelid (1891-1946) og deres dåpsbarn, Pauline Hatlelid (1916-2008).  Fotografiet er tatt foran et våningshus med horisontalstilt ytterpanel, vindu og ei dør med empireinspirert omramming og overvindu.
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

Fire generasjoner samlet utenfor stuebygningen på Kongsvik i Hornindal i Sogn og Fjordane. Skogvokter Peder E. Kongsvik (1867-1943) er markert med et svart tusjkryss som nummer to...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits