• Stort billedteppe fremstilt med digitalvev. Det abstraherte motivet er horisontalt todelt, med et øvre felt dominert av svart ispedd hvite spetter, og et noe mindre nedre felt der hvite partier spiller mer likeverdig med sorte. Motivet er basert på fotografier av slipt stein, og mineraltegningene i steinflaten er repetert og speilvendt til mønsterdannelser. Veven gir også illusjonen av selve steinoverflaten med dens struktur og vekslinger i matt og blank, fotografisk gjengitt i tråd av ulik svarthet. Motivet er både grafisk abstrahert, og organisk representerende: Steinen som er gjengitt befinner seg i inngangspartiet til bygningen som ligger på adressen Vågsallmenningen 12 i Bergen sentrum. Bygget var opprinnelig Norges Bank, men er i dag tilholdssted for galleriet Kraft. Verket ble laget til Kari Dyrdals separatutstilling nettopp her.

Vågsallmenningen 12, nr. II [Billedvev]

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits