• Hanomag SS 100 LN. Ombygd 2 - akslet (4 hjul) maskin med både hydraulisk gravemaskin og lasteskuffe. Gul er hovedfarge (antatt grå originalt). Fra fabrikken ble typen SS 100 LN utstyrt men en vannavkjølt 6-sylindret dieseldrevet motor av typen Hanomag D85S som yter 100 Hk ved 1500 omdreininger. Motorvolum er 8,553 liter. Motornummeret skal være 60386 om motoren er den originale. Maskinens produksjonsnummer er 432528. Girkassen er av typen ZF KB60 med 4 gir framover og ett bakover, pluss overdrive. Topphastighet 65 km/t. Det elektriske anlegget er 24 V. 20 tommers hjul, opprinnelig hadde den tvillinghjul bak. Dører finnes men sitter ikke på.
Har tre merker (stempel) med ørn og hakekors samt plate fra produsenten (på torpedoveggen).
"FROSS-BUSSING" merking i fronten (antatt grill fra en Fross- Bussing).
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Hanomag SS 100 LN. Ombygd 2 - akslet (4 hjul) maskin med både hydraulisk gravemaskin og lasteskuffe. Gul er hovedfarge (antatt grå originalt). Fra fabrikken ble typen SS 100 LN utstyrt men en vannavkjølt 6-sylindret dieseldrevet motor av typen Hanomag D85S som yter 100 Hk ved 1500 omdreininger. Motorvolum er 8,553 liter. Motornummeret skal være 60386 om motoren er den originale. Maskinens produksjonsnummer er 432528. Girkassen er av typen ZF KB60 med 4 gir framover og ett bakover, pluss overdrive. Topphastighet 65 km/t. Det elektriske anlegget er 24 V. 20 tommers hjul, opprinnelig hadde den tvillinghjul bak. Dører finnes men sitter ikke på.
Har tre merker (stempel) med ørn og hakekors samt plate fra produsenten (på torpedoveggen).
"FROSS-BUSSING" merking i fronten (antatt grill fra en Fross- Bussing).
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Hanomag SS 100 LN. Ombygd 2 - akslet (4 hjul) maskin med både hydraulisk gravemaskin og lasteskuffe. Gul er hovedfarge (antatt grå originalt). Fra fabrikken ble typen SS 100 LN utstyrt men en vannavkjølt 6-sylindret dieseldrevet motor av typen Hanomag D85S som yter 100 Hk ved 1500 omdreininger. Motorvolum er 8,553 liter. Motornummeret skal være 60386 om motoren er den originale. Maskinens produksjonsnummer er 432528. Girkassen er av typen ZF KB60 med 4 gir framover og ett bakover, pluss overdrive. Topphastighet 65 km/t. Det elektriske anlegget er 24 V. 20 tommers hjul, opprinnelig hadde den tvillinghjul bak. Dører finnes men sitter ikke på.
Har tre merker (stempel) med ørn og hakekors samt plate fra produsenten (på torpedoveggen).
"FROSS-BUSSING" merking i fronten (antatt grill fra en Fross- Bussing).
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Hanomag SS 100 LN. Ombygd 2 - akslet (4 hjul) maskin med både hydraulisk gravemaskin og lasteskuffe. Gul er hovedfarge (antatt grå originalt). Fra fabrikken ble typen SS 100 LN utstyrt men en vannavkjølt 6-sylindret dieseldrevet motor av typen Hanomag D85S som yter 100 Hk ved 1500 omdreininger. Motorvolum er 8,553 liter. Motornummeret skal være 60386 om motoren er den originale. Maskinens produksjonsnummer er 432528. Girkassen er av typen ZF KB60 med 4 gir framover og ett bakover, pluss overdrive. Topphastighet 65 km/t. Det elektriske anlegget er 24 V. 20 tommers hjul, opprinnelig hadde den tvillinghjul bak. Dører finnes men sitter ikke på.
Har tre merker (stempel) med ørn og hakekors samt plate fra produsenten (på torpedoveggen).
"FROSS-BUSSING" merking i fronten (antatt grill fra en Fross- Bussing).
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Hanomag SS 100 LN. Ombygd 2 - akslet (4 hjul) maskin med både hydraulisk gravemaskin og lasteskuffe. Gul er hovedfarge (antatt grå originalt). Fra fabrikken ble typen SS 100 LN utstyrt men en vannavkjølt 6-sylindret dieseldrevet motor av typen Hanomag D85S som yter 100 Hk ved 1500 omdreininger. Motorvolum er 8,553 liter. Motornummeret skal være 60386 om motoren er den originale. Maskinens produksjonsnummer er 432528. Girkassen er av typen ZF KB60 med 4 gir framover og ett bakover, pluss overdrive. Topphastighet 65 km/t. Det elektriske anlegget er 24 V. 20 tommers hjul, opprinnelig hadde den tvillinghjul bak. Dører finnes men sitter ikke på.
Har tre merker (stempel) med ørn og hakekors samt plate fra produsenten (på torpedoveggen).
"FROSS-BUSSING" merking i fronten (antatt grill fra en Fross- Bussing).
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Hanomag SS 100 LN. Ombygd 2 - akslet (4 hjul) maskin med både hydraulisk gravemaskin og lasteskuffe. Gul er hovedfarge (antatt grå originalt). Fra fabrikken ble typen SS 100 LN utstyrt men en vannavkjølt 6-sylindret dieseldrevet motor av typen Hanomag D85S som yter 100 Hk ved 1500 omdreininger. Motorvolum er 8,553 liter. Motornummeret skal være 60386 om motoren er den originale. Maskinens produksjonsnummer er 432528. Girkassen er av typen ZF KB60 med 4 gir framover og ett bakover, pluss overdrive. Topphastighet 65 km/t. Det elektriske anlegget er 24 V. 20 tommers hjul, opprinnelig hadde den tvillinghjul bak. Dører finnes men sitter ikke på.
Har tre merker (stempel) med ørn og hakekors samt plate fra produsenten (på torpedoveggen).
"FROSS-BUSSING" merking i fronten (antatt grill fra en Fross- Bussing).
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Hanomag SS 100 LN. Ombygd 2 - akslet (4 hjul) maskin med både hydraulisk gravemaskin og lasteskuffe. Gul er hovedfarge (antatt grå originalt). Fra fabrikken ble typen SS 100 LN utstyrt men en vannavkjølt 6-sylindret dieseldrevet motor av typen Hanomag D85S som yter 100 Hk ved 1500 omdreininger. Motorvolum er 8,553 liter. Motornummeret skal være 60386 om motoren er den originale. Maskinens produksjonsnummer er 432528. Girkassen er av typen ZF KB60 med 4 gir framover og ett bakover, pluss overdrive. Topphastighet 65 km/t. Det elektriske anlegget er 24 V. 20 tommers hjul, opprinnelig hadde den tvillinghjul bak. Dører finnes men sitter ikke på.
Har tre merker (stempel) med ørn og hakekors samt plate fra produsenten (på torpedoveggen).
"FROSS-BUSSING" merking i fronten (antatt grill fra en Fross- Bussing).
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Hanomag SS 100 LN. Ombygd 2 - akslet (4 hjul) maskin med både hydraulisk gravemaskin og lasteskuffe. Gul er hovedfarge (antatt grå originalt). Fra fabrikken ble typen SS 100 LN utstyrt men en vannavkjølt 6-sylindret dieseldrevet motor av typen Hanomag D85S som yter 100 Hk ved 1500 omdreininger. Motorvolum er 8,553 liter. Motornummeret skal være 60386 om motoren er den originale. Maskinens produksjonsnummer er 432528. Girkassen er av typen ZF KB60 med 4 gir framover og ett bakover, pluss overdrive. Topphastighet 65 km/t. Det elektriske anlegget er 24 V. 20 tommers hjul, opprinnelig hadde den tvillinghjul bak. Dører finnes men sitter ikke på.
Har tre merker (stempel) med ørn og hakekors samt plate fra produsenten (på torpedoveggen).
"FROSS-BUSSING" merking i fronten (antatt grill fra en Fross- Bussing).
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Hanomag SS 100 LN. Ombygd 2 - akslet (4 hjul) maskin med både hydraulisk gravemaskin og lasteskuffe. Gul er hovedfarge (antatt grå originalt). Fra fabrikken ble typen SS 100 LN utstyrt men en vannavkjølt 6-sylindret dieseldrevet motor av typen Hanomag D85S som yter 100 Hk ved 1500 omdreininger. Motorvolum er 8,553 liter. Motornummeret skal være 60386 om motoren er den originale. Maskinens produksjonsnummer er 432528. Girkassen er av typen ZF KB60 med 4 gir framover og ett bakover, pluss overdrive. Topphastighet 65 km/t. Det elektriske anlegget er 24 V. 20 tommers hjul, opprinnelig hadde den tvillinghjul bak. Dører finnes men sitter ikke på.
Har tre merker (stempel) med ørn og hakekors samt plate fra produsenten (på torpedoveggen).
"FROSS-BUSSING" merking i fronten (antatt grill fra en Fross- Bussing).
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Hanomag SS 100 LN. Ombygd 2 - akslet (4 hjul) maskin med både hydraulisk gravemaskin og lasteskuffe. Gul er hovedfarge (antatt grå originalt). Fra fabrikken ble typen SS 100 LN utstyrt men en vannavkjølt 6-sylindret dieseldrevet motor av typen Hanomag D85S som yter 100 Hk ved 1500 omdreininger. Motorvolum er 8,553 liter. Motornummeret skal være 60386 om motoren er den originale. Maskinens produksjonsnummer er 432528. Girkassen er av typen ZF KB60 med 4 gir framover og ett bakover, pluss overdrive. Topphastighet 65 km/t. Det elektriske anlegget er 24 V. 20 tommers hjul, opprinnelig hadde den tvillinghjul bak. Dører finnes men sitter ikke på.
Har tre merker (stempel) med ørn og hakekors samt plate fra produsenten (på torpedoveggen).
"FROSS-BUSSING" merking i fronten (antatt grill fra en Fross- Bussing).
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Hanomag SS 100 LN. Ombygd 2 - akslet (4 hjul) maskin med både hydraulisk gravemaskin og lasteskuffe. Gul er hovedfarge (antatt grå originalt). Fra fabrikken ble typen SS 100 LN utstyrt men en vannavkjølt 6-sylindret dieseldrevet motor av typen Hanomag D85S som yter 100 Hk ved 1500 omdreininger. Motorvolum er 8,553 liter. Motornummeret skal være 60386 om motoren er den originale. Maskinens produksjonsnummer er 432528. Girkassen er av typen ZF KB60 med 4 gir framover og ett bakover, pluss overdrive. Topphastighet 65 km/t. Det elektriske anlegget er 24 V. 20 tommers hjul, opprinnelig hadde den tvillinghjul bak. Dører finnes men sitter ikke på.
Har tre merker (stempel) med ørn og hakekors samt plate fra produsenten (på torpedoveggen).
"FROSS-BUSSING" merking i fronten (antatt grill fra en Fross- Bussing).
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Hanomag SS 100 LN. Ombygd 2 - akslet (4 hjul) maskin med både hydraulisk gravemaskin og lasteskuffe. Gul er hovedfarge (antatt grå originalt). Fra fabrikken ble typen SS 100 LN utstyrt men en vannavkjølt 6-sylindret dieseldrevet motor av typen Hanomag D85S som yter 100 Hk ved 1500 omdreininger. Motorvolum er 8,553 liter. Motornummeret skal være 60386 om motoren er den originale. Maskinens produksjonsnummer er 432528. Girkassen er av typen ZF KB60 med 4 gir framover og ett bakover, pluss overdrive. Topphastighet 65 km/t. Det elektriske anlegget er 24 V. 20 tommers hjul, opprinnelig hadde den tvillinghjul bak. Dører finnes men sitter ikke på.
Har tre merker (stempel) med ørn og hakekors samt plate fra produsenten (på torpedoveggen).
"FROSS-BUSSING" merking i fronten (antatt grill fra en Fross- Bussing).
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum

Gravemaskin

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to