• KRIFAST åpnet for trafikk 20.8.1992. Her felles den første furua i vegtraseen på Straumsneset, 30. oktober 1988. Foran: til venstre Statens vegvesens driftssjef Paul Bølset. Til høyre Knut Baardset. 2. rekke til venstre:  Hallvard Husby.          Til høyre for furua: Iver Nordseth.

-	Bygginga av ett av Norgeshistoriens mest kompliserte samferdselsprosjekter
      gikk raskere og billigere enn forventet
-	Nedbetaling over 17 år, mot opprinnelig planlagt 31 år
-	Anlegget har vært i full heldøgns drift siden åpning; det har nesten aldri vært driftsstans-
-	Heldøgns veiforbindelse gir en helt annen livskvalitet
-	Kristiansund er revitalisert som region- og handelssenter
-	Uten KRIFAST ville ikke Kristiansund ha vært en oljeby

Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

KRIFAST åpnet for trafikk 20.8.1992. Her felles den første furua i vegtraseen på Straumsneset, 30. oktober 1988. Foran: til venstre Statens vegvesens driftssjef Paul Bølset. Til hø...

1 comment

• Feil. Dette er starten på Aursundbruene, ikke Krifast. Knut Baardset m fl. fra Aure