• Bildrømmen:  — Spesielt bilinteressert har jeg aldri vært, men Morgan og Jaguar er to biler som jeg har hatt en forkjærlighet for siden første møte, fortalte Olav A. Sæter på Fjellbu fra Surnadal i en reportasje under fanen Biltema i Tidens Krav i 1990. Etter reneste detektivarbeidet hadde han klart å få en Morgan 1973 modell og en 1966 modell Jaguar Mark 2 3,8 liter hjem på gårdstunet. På bildet viser han fram sistnevnte bil, som for øvrig var den andre Jaguaren han eide. Den første var en E-type.

- Dette er ikke en Morgan, men en Jaguar modell Mark 2, eller II med romertall. Tilsvarende bil kjent fra TV-serien med inspektør Morse.
( info: Ivar E. Stav). Bak Jaguaren visest litt av venstre framdør og -vindu på ein annan bil. Kan det vera Morganen? (info: Lars Brubæk)  -
Kommentar: Utsnittet bak kan ikke utelukke/er sannsynligvis Morgan. (Ivar E. Stav)

Olav Sæter, Fjellbu, med sin engelske sportsbil. Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Bildrømmen: — Spesielt bilinteressert har jeg aldri vært, men Morgan og Jaguar er to biler som jeg har hatt en forkjærlighet for siden første møte, fortalte Olav A. Sæter på Fjell...

3 comments

• Dette er ikke en Morgan, men en Jaguar modell Mark 2, eller II med romertall. Tilsvarende bil kjent fra TV-serien med inspektør Morse.
  • Bak Jaguaren visest litt av venstre framdør og -vindu på ein annan bil. Kan det vera Morganen?
  • Utsnittet bak kan ikke utelukke/er sannsynligvis Morgan.