• Bilde 1)  Kjøreveg fra 1922-1934. Fv.935. Strengelvåg fyllinga.
Bilde 2) Refererer til bilde og informasjon Nr. 119 "Anlegget" Øksnes, Nordland, jf. Nasjonal verneplan, for veger, bruer og vegrelaterte kulturminner. Statens vegvesen - Region nord.  2002.
Vegen ligger på en murt fylling i en lengde av 700 meter. På begge sider står stabbesteiner, og på midten av strekningen ligger ei nybygd stålbjelkebru på 24 meter over to spenn. Den er gjenoppbygd etter gamle tegninger og lagt på de opprinnelige brubjelkene. Brua har i dag innsnevring for å hindre motorisert ferdsel, men er i aktiv bruk som turveg.
    Photo: Hanssen, Hallstein / Norsk vegmuseum
  • Bilde 1)  Kjøreveg fra 1922-1934. Fv.935. Strengelvåg fyllinga.
    Photo: Hanssen, Hallstein / Norsk vegmuseum

Kjøreveg "Anlegget" i Øksnes i Nordland