• Gamle Ister bru på fylkesveg 174 Gryttenvegen over elva Ister i gamle Grytten kommune - nå Rauma kommune.

Ny bru ble bygd i 1981.
(Kilde: bruregisteret "Brutus")

I følge historisk kart på nettstedet "Finn kart", ble den nye brua bygget like ved siden av den gamle brua.

Grytten kommune tilsvarte omtrent det som omtales som Veblungsnes, Åndalsnes, Isterdalen og Romsdalen i Rauma kommune opp til fylkesgrensa mot Oppland.  Ved kommunesammenslåingen i 1. januar 1964 ble Grytten sammen med tidligere Voll kommune, Eid kommune og Hen kommune og stor del av Veøy kommune slått sammen til den nye Rauma kommune.
(Kilde: Lokalhistoriewiki).

Samtidig med kommunesammenslåingen ble bygdevegen Grøtør bru - Soggebrua klassifisert som fylkesveg . Av denne parsellen ble parsellen Istra bru - Soggeberget avlevert 28. januar 1951.
(Kilde: Om samferdsel i Møre og Romsdal, bind II. Forfatter: Arne Inge Torvik m.fl.)
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum