• Fv. 191 Osen bru over elva Eira i gamle Nesset kommune. Vegen fører fram til Øverås ved Eikesdalsvatnet og fra 1990 til Eikesdalen etter at det var bygd veg langs vatnet. (Kilde: Boka "Om samferdsel i Møre og Romsdal, Del II: Samfunn og ferdsel". Forfatter: Arne Inge Torvik m.fl.).

Bak på bildet står det bl.a. skrevet: «Osen bru fv. T-191. Ved Eikesdalsvatnet, ca 1961. Tror bilen tilhørte Martin Heggem, oppsm.».

Brua er ei Bjelkebru med valsede bjelker og stod ferdig i 1965. Brua er 69,43 meter lang og 4,61 meter bred med 4 spenn hvor det største er 17.5 meter. (Kilde: Bruregistret "Brutus").

Bildet er formentlig tatt etter brua stod ferdig i 1965.

Se også fotomotiv: NVM 15-F-00139, 00140 og 00141.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Osen bru over elva Eira ved Eikesdaslvatnet i Nesset