• Lam og sauer i sauehuset til Asbjørn Haga i april. Bilde nr. 1, 3, 4 og 5: Det blei laga lammegjømme til de nye lammene. I lammegjømmet har lammene åpninger slik at de kommer til sine mødre, men mødrene kommer ikke til dem. Bilde nr. 7-8: Kopplam i kopplamgarde, der er blant annet en skotsk type. Bilde nr. 14: Spæl med horn. Det mørkeste lammet ble satt under en annen sau. Bilde nr. 17 fra trappa til lemmebua og med på kopplamma. Bilde nr. 18 såre og tørre arbeidshender er vanlig under lemming. Bilde nr. 19-24: Ro i sauehuset. Lam som nyter varmen til moren og andre sauer ved å ligge oppå. Bilde nr. 25: drikkestasjon med kuleventiler med 3 uttak og slange til miksemaskinen som mikser melkeerstatningen selv. Bilde nr. 27: nyfødt lam fra Svartfjes.
    Photo: Haga, Asbjørn / Jærmuseet

Lam og sauer i sauehuset til Asbjørn Haga i april. Bilde nr. 1, 3, 4 og 5: Det blei laga lammegjømme til de nye lammene. I lammegjømmet har lammene åpninger slik at de kommer til s...