• Maleri, kunst. Bilde malt av Gina Harboe i 1938. Bygården til M. Murstad i Lille Strandgate 3, Storhamargata 12. (i dag Bazarene)  Under treet t.v. i bildet, benker og bord,  der Kaisa solgte sin søt- suppe, populært kalt "Kaisa-suppe" og sine kjøttkaker.
    Photo: Anno Domkirkeodden
    Photo: Anno Domkirkeodden

Maleri, kunst. Bilde malt av Gina Harboe i 1938. Bygården til M. Murstad i Lille Strandgate 3, Storhamargata 12. (i dag Bazarene) Under treet t.v. i bildet, benker og bord, der K...

1 comment

• Dette må da være Bazarene på Stortorget (Lille Strandgate 3 / Storhamargata 12), ikke Torggata 73. Altså slik hjørnegården så ut før den ble erstattet med dagens bygg i 1990.

Se her: