• Kan være lokalbåten Vegtind, tilhørende Torghatten Dampskipsselskap, ved Jernbanekaia til venstre bak. Båten foran er trolig DS Saltdal et kombinert laste og passasjerskip bygd i 1884 Stockholm ved navn Transit nr.6, senere Rhea, og omdøpt til Saltdal, da det ble kjøpt av Det Nordlandske Dampskibsselskap i 1945, som var et eget eget selskap med båter i kystfart, skilt ut av Saltens Dampskibsselskap i 1927. Skipet gikk i  rutefart mellom Trondheim, Bodø og Saltdal, reserveskip for hurtigruten mellom 1945-1950. Omdøpt til Meisfjord 1957. Opphugget 1976.
    Photo: Helgeland Museum (Opphavsrett)

Kan være lokalbåten Vegtind, tilhørende Torghatten Dampskipsselskap, ved Jernbanekaia til venstre bak. Båten foran er trolig DS Saltdal et kombinert laste og passasjerskip bygd i 1...