• Rein Aasland (1957 - ) ser utover garden mot søraust.
    Photo: Ukjent / Jærmuseet

Rein Aasland (1957 - ) ser utover garden mot søraust.

• Hei Jærmuseet,

Enig i at dette er et godt foto. Så helt ok. Også helt ok at mitt navn er knyttet til personen i bildet.

Men jeg ber om at dere umiddelbart fjerner min fødselsdato. Jeg er en "halvoffentlig" person og er helt komfortabel med å bli gjengitt på internett. Men, helt siden jeg gikk på internett i 1992, har jeg forsøkt å holde min fødselsdato og personnummer borte fra internett. Dette har jeg i stor grad lykkes med. Jeg ber derfor at dere umiddelbart fjerner min fødselsdato. Dere kan oppgi fødselsår (slik at foto får tidsmessig kontekst), men ikke fødselsdato. Billedtekst kan derfor være:

"Rein Aasland (f.1957) ser utover garden mot søraust."

Jeg tror også at jeg skal kunne finne ut hvem som er bildets fotograf. Ta i såfall kontakt.

Skulle dere ha andre objekter i samlingen hvor min fødselsdato er offentliggjort, så ber jeg om at også disse slettes.

Jeg ber om dette fordi det er elementære personværnprinsipper.

Rein Aasland (f.1957)

epost: reinaasland@gmail.com