• 3. klasse ved Kylstad skole
Klassen markerer i 1989 hundreårsjubileet for Folkeskoleloven av 1889. Denne loven la grunnlaget for en enhetsskole som ga lik rett til skolegang for alle barn i Norge. Bildet er tatt i Triangelparken på Hamar. Bak fra venstre: Elisabeth Kristiansen, Thea Kirkeby, Rita Harboe-Ree, Kjersti Busterud Andersen, Knut Eivind Dalseng (bak), Johan Melvin Pabsdorff, Lise Lene Evensen, Steffen Svanheim,  Eva Marit Sundmyhr, Helen Kristiansen, Jan Tore Lie, Marianne Cocozza, Agnethe Røsbak. Foran fra venstre: Brita Halrynjo (lærer), Per Erik Karlsson, Gjermund Kjendlie, Lars Frode Mathisen, Tore Åsvedstad, Jan Magnus Andersen, Steinar Larsen, Marion Godager Tveter, Knut Hoffart (lærer). (billedtekst Furnes Lions)
    Photo: Anno Domkirkeodden

3. klasse ved Kylstad skole Klassen markerer i 1989 hundreårsjubileet for Folkeskoleloven av 1889. Denne loven la grunnlaget for en enhetsskole som ga lik rett til skolegang for a...