• Prospektkort med foto fra Innlandet, med utsikt mot Kirkelandet i bakgrunnen. Her ser vi midt på bildet at Kirkelandet Kirke på Lyhshaugen er blitt reist (stod ferdig i 1878), mens sykehuset på Frueenga (ytterst til høyre) ennå ikke er blitt reist (Stod ferdig i 1899). Ellers så er det verdt å merke seg at heller ikke Storkaia ennå er blitt bygd.

Fotoet
må være tatt etter 1888 i
og med at brygga på Wirumeiendommen i front
på Innlandet er oppført, men
Kongegården som ble revet på 1890-tallet står fortsatt. seilskip, bygninger, kirke, hus,

Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Prospektkort med foto fra Innlandet, med utsikt mot Kirkelandet i bakgrunnen. Her ser vi midt på bildet at Kirkelandet Kirke på Lyhshaugen er blitt reist (stod ferdig i 1878), mens...