• Dette bildet er tatt fra Børga i Torvik i Rauma kommune. Innover mot Åndalsnes til venstre, og Veblungsnes til høyre. Fjella til høyre er Vengetindene, og den mørkere Blånebba. Lengst inne i Isfjorden ser vi Juratind mot himmelen. Fjellet Aksla, eller Nesaksla, ovenfor Åndalsnes, midt imot. (Info:
Eyolf Sæbø) - Landskapsbilde, hvor vi ser store fjell rundt en fjord. Ved foten av fjellet midt på bildet skimtes en bygd.  Møre og Romsdal omkring 1920 til 1939. Fotograf er trolig Georg Sverdrup. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Dette bildet er tatt fra Børga i Torvik i Rauma kommune. Innover mot Åndalsnes til venstre, og Veblungsnes til høyre. Fjella til høyre er Vengetindene, og den mørkere Blånebba. Len...

2 comments